There is nothing like home



Tjo och tjena! Då var man hemma från härliga Grekland igen då. Jag har haft det väldigt bra med sol och bad och lite shopping i turist butiker. Hittade även ett mycket underbart Sephora där mamma och jag shoppade lite smink. Kände mig dock som ett offer bland alla sliska grekiska killar och för och inte tala om alla snusk gubbar som glodde efter en när man gick förbi. Tröttnade även på alla greker som försökte tala svenska med mig och mamma. Det är ju ett väldigt bra sätt att locka in folk till sin restaurang när man säger att det går förbi en katt lite längre bort på halvtaskig svenska... Men det har även vart en hel del mysiga stunder på  och utanför hotellet. Men jag känner nog inte för att åka tillbaks igen på ett tag. När vi skulle bli hämtade klockan kvart i nio på kvällen så missade vi bussen till flygplatsen och fick ta en taxi, hejdå 240 kronor. Sen fick vi betala för fem kilos övervikt på vårat bagage, hejdå 600 kronor! Ni förstår väl att vi var glada. Men det gick i alla fall bra. Vi kom ju hem tillsist, klockan FEM på morgonen... Därför var jag ledig från skolan idag. Men imorgon ska jag dit och träffa alla saknade människor. Det ska bli toppen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0